2010. október 2., szombat

szüret


Nagyon jól sikerült a szüretünk. Készülődtünk rá előtte is. Végül megcsináltuk a már említett szőlőfüzért, akasztottunk szőlőket a nagyszobába, és tűzködtünk szőlőszemeket hurkapálcikára.
Sütöttünk egy szőlő alakú sütit is. Az óvodából hazafelé még arra gondoltam, bevallom, hogy bolti kaláccsal oldom meg a dolgot, és abba szurkáljuk bele a szőlős pálcikákat. Be is jelentettem a gyerekeknek, hogy boltba megyünk (alapvető hiba!!!). De a bolt előtt nem volt parkolóhely, ezért inkább hazamentünk és rászántam magam a sütésre. Gábor gyúrta a tésztát, és nagyon szerette volna megvárni, hogyan kel meg a tészta. Zsarnok anyja azonban lefektette délutánit aludni. Azt azért megbeszéltük, hogy fel fogom kelteni, hogy együtt formázzuk a szemeket. Meg is próbáltam becsülettel, de amikor kivettem az ágyából, tovább aludt állva. Inkább visszafektettem, és szerencsére később sem haragudott érte. Amikor minden kész volt, felkeltettem a manókat. Ibolya kipattant az ágyból e szavakkal: Jaj, de jó, akkor most megyünk a boltba? Szerencsére találtam egy boltot, ahol tudtunk még venni egy kis nasit.


A nagy attrakció természetesen a szőlő lábbal taposása volt. Közösen leszemeztük a szőlőt, majd lábmosás következett. A frissen mosott lábacskák egy törülközőn várták, hogy sorra kerüljenek. Moldvai zenére, egymást szépen váltva tapostak a kislányok. Adél, Rózsa barátnője is nagyon-nagyon jól beleillett a bandába. Közben Gábor legózott a szobában.




Tiborka pedig rájött, hogy nyilvánvalóan az a célunk, hogy a szobát egyenletesen beterítsük szőlővel, ezért marékkal szórta ki a félig kitaposott szemeket a lavórból. Végül leszűrtem a mustot Nagymamiék tésztaszűrűjével. Mondjuk elég ciki volt, hogy pont belerobbantam egy beszélgetésbe egy kedves idős barátnőjükkel és Ily nénivel. De nagyon segítőkészek voltak... Pont annyi must lett, hogy mindenkit meg tudtunk kínálni belőle. Kb. 2,5 l az 5 kg szőlőből.






Az eszegetés után a buli zárómotívumaként a kislányok tűzijátékot adtak: feldobtak a levegőbe több marék (szerencsére nem szőlőt, hanem) üres lufit.
Jó buli volt, és már azt tervezgetik, hogy milyen bulik legyenek még az idén. Felmerült ötletek: tökbuli, hóbuli, virágbuli.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése