2011. január 30., vasárnap

Körömtündér

Van-e fogtündér? Azt hiszem, manapság ezt a kérdést minden anyukának fel kell tennie magának, amikor kihullik az első tejfogacska.
És egészen addig a pillanatig fogtündérellenes voltam, de Rózsa akkora örömmel dugta a párnája alá A Fogat, és várta a csodát, hogy azonnal megváltoztattam a véleményemet. Fogtündér van. Ez eddig rendben is volna, de mit hoz? A pénzajándékozás nekem nem tetszik, nem érzem jónak, ha egy tündér mintegy kifizeti a fogat. Van egy barátnőm, akinél rejtvényt hoz. Ez már sokkal jobban tetszett, de nem éreztem magam elég ügyesnek a rejtvények igényes elkészítéséhez. Végül abban maradtam, hogy valami kis meglepetést kapnak majd a gyerekek. Rózsa, aki nagyon szeret alkotni, eddig mindig valami kézműves dolgot kapott.
Gábor szerint a legjobb ajándéka az volt, amikor egy lyukas fogért papírlyukasztót hozott. Tényleg vicces, de őszintén szólva csak véletlen.
És igen, egyszer elfelejtettem bármit is odarejteni. Szegény gyerek felforgatta az egész ágyat, de sehol semmi. Nagyon csalódottan jött át hozzánk. Te jó ég, teljesen kiment a fejemből! Gyorsan felkaptam egy porcelánfestő tollat, ami éppen ott hevert egy polcon, és a hálóingem alá rejtve eljuttattam a célállomásra. Szerencsére a lepedőt nem rángatta le, ezért egy óvatlan pillanatban, amíg a kis hölgy felmászott a létrán, sikerült elrejtenem. Volt nagy öröm - részemről meg nagy megkönnyebbülés...

Ez eddig még talán rendben is van. De tegnapig eszembe sem jutott, hogy körömtündér is létezik. Nos, az úgy történt, hogy Gábor még a szüreti mulatság estéjén ráborított egy széket a lábára, és csillapíthatatlanul zokogott. Emil Körmenden volt, de Mamács segítségével elvihettem a kórházba. Nem volt semmi baj, de a körömtől szépen lassan búcsút vettünk. Gábornak egyébként azóta kibújt egy vasfoga, de olyan különösen, hogy nem lökte ki maga előtt a tejfogat, tehát a Fogtündérnek még nem adott munkát. Szerencsére éppen akkoriban esett le a körme, és lelkesen megbeszélték, hogy ezt is elrejtik a párna alá, hiszen a Körömtündér bizonyára kicseréli valamire - leginkább dinóra.
Valóban, másnap egy helyes, foltos Deinonychus bujkált a párnája alatt, ami tudvalevőleg óriási karmokkal büszkélkedhet a hüvelykujján...

Tudom, hogy nem vagyok komplett. Ez van...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése