2011. április 11., hétfő

Skarlát, bárányhimlő, mandulagyulladás


Reklám: Jöjjön el hozzánk vendégségbe, több különböző fertőző gyermekbetegséget tanulmányozhat közvetlen közelből! Megfigyelhető a bárányhimlő, bár kissé enyhe formában, a skarlát, és a skarlát felnőttekre gyakorolt hatása. Ugyanakkor az Echinacea-cseppek jótékony hatásáról is meggyőződhet a kedves érdeklődő.

Hogy is volt? Tiborka kezdte a bárányhimlővel és Ibolya egy mandulagyulladással - ami szerintem igazából skarlát volt, mert azóta kicsit hámlik a tenyere. Aztán következett Gáborka magas lázzal, amit szinte nem lehetett csillapítani. Szerdára én is belázasodtam, Emil pedig elutazott Bécsbe. Gábor viszont egész testében olyan piros lett, mint egy főtt rák, ezért elvittük orvoshoz. Mamácska sokat segített, mert én nem mertem lázasan autót vezetni. Kiderült, hogy Gábor skarlátos, kapott is antibiotikumot. Nehéz volt még a csütörtök is, amikor még lázasan ápolgattam a többé-kevésbé beteg gyerekeket. Sajnos péntekre sokkal jobban lettem, ezért nem volt pofám megkérni Emilt, hogy maradjon itthon. Pedig jól esett volna egy alvónap.
Ibolya az egész betegsége alatt nagyon nyűgös volt (Mama!!! A Tika ránézett a lábamraaa!!!), de szerencsére aztán visszaállt alapállapotba. Gábornál "jobb" beteget keresve se lehet találni, önként megy lefeküdni, beszáll a hűtőfürdőbe, beveszi az orvosságot... Azért itt még akadt tennivaló, mert az antibiotikum nagyon nem ízlett neki, és többször is összeszorította a száját. Jó, kérésre kinyitotta, de nagyon kellemetlen volt ott könyörögni, miközben Tika nyüszítve a lábam köré tekeredik, azzal fenyegetve, hogy kiborul az egész trutyi. Ma megtaláltam a megoldást: kikészítem Gábornak a gyógyszert, és az ő dolga, hogy bevegye. Eddig remekül bevált!
Vasárnapra azonban Emil lázasodott be (de nagyon-nagyon), és most ő is szedi az antibiotikumot. Lassan csak túl vagyunk rajta...
Rózsa terveibe nem illeszkedik egy betegség mostanában, mert pénteken szertorna versenye lesz. Egyelőre meg is úszta. Odafigyel, hogy bevegye a Mamácstól kapott Echinacea-cseppeket és C-vitamint, ami úgy tűnik, hatásos. Bár az is lehet, hogy ő kezdte az egészet, mert az Ibolya betegsége előtti héten ő volt itthon torokfájással.


Egy vidám kép a végére:Ma a rendelő udvarán és itthon a homokban jót játszottak a gyerekek: karácsonyfát állítottak, és feldíszítették homokozóformákkal. Nagyon szeretek gyönyörködni benne, hogy milyen szépen játszanak együtt, kedvesek, aranyosak stb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése