2014. február 24., hétfő

Hóvirágos tavasz

Vasárnap elmentünk az Alcsúti Arborétumba hóvirágokat csodálni. Szerencse, hogy sok olyan család van, aki szívesen bóklászik szép helyeken, és hogy az Internet segítségével könnyebben egymásra is tudnak találni. A hóvirágünnep ötletét Barangoló Család blogjából vettem, és tényleg csodaszép volt.
Eredetileg péntek délelőtt terveztünk menni, mert aznap a nagyoknak matekverseny volt (jól sikerült egyébként), és nem kellett iskolába
menniük. Sajnos szerda éjjel már érezhető volt, hogy én ezt a hétvégén inkább az ágyban fogom tölteni, csütörtök délután pedig még a lázam is felment, ami mostanában elég ritka. Pénteken így én valóban az ágyat nyomtam, Emil rendezte a gyerekeket, meg próbált dolgozni. Szombaton délután kettesben töltött időnk volt, a gyerekek szüleimnél érezték nagyon jól magukat közben.

Ha nem is gyógyultam meg teljesen vasárnapra, azért a hóvirágozást nem szerettem volna kihagyni. Kár is lett volna: csodálatos látvány a soktízezer hóvirág, ahogy egész mezőket alkotva fut az út két oldalán. Rózsa próbálta azonosítani a különböző fajtákat, mert állítólag hétféle hóvirág is látható itt, de nekünk csak hármat sikerült megkülönböztetni. Döbbenetes, hogy itt, ahol háborítatlanul nyílhatnak a virágok, milyen hosszú a száruk. Gábor le is mérte, kétaraszos hóvirágot talált.
Légzőgyökerek a vízparton
Téltemetők, lila, fehér és sárga krókuszok, zöld hunyorok is virítottak. Volt egy hatalmas platán, amit éppen körbeértünk, ha mind a hatan körbeálltuk kézen fogva. A légzőgyökerek is megdöbbentőek voltak. A gyerekeknek nagyon tetszettek az egykori kastély különböző megmaradt épületei, különösen a Medveház, aminek a tetejére is fel lehetett mászni. A tavacska közepén lévő kis sziget, zegzugos titkos utak, romantikus hidacskák - öröm volt itt lenni.
Nagy meglepetésünkre összefutottunk Nagymamáékkal is, akik a templomi közösség Varrocskás asszonyait hozták el hóvirágnézőbe, sőt, idegenvezetést is kértek, és így még a templomot is megnézhettük belülről. Nyáron is érdemes felkeresni az arborétumot, a Csalogányos ligetben egész este dalolnak a csalogányok, június-júliusban pedig a szentjánosbogár-rajzás lesz csodaszép. A hóvirágokat még március közepéig meg lehet csodálni.
A néhány órás séta végére én fáradtam el a legjobban. Hát, lassan ideje lesz felülvizsgálni az erőimet... Azt hiszem, nagyobb kirándulásokról a közeljövőben nem fogok hírt adni :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése